logo

شبکه جهانی کامپیوتر

شرکت شبکه جهانی کامپیوتر ، با بهره گیری از بهترین تجارب و بهترین سرویس ها ، توانسته است تا کنون ، رضایت مشتریان خود را جلب کند.سرویسهایی قدرتمند ، با بالاترین زمان پایداری ، در به هدف رسیدن هر چه بهتر یک پروژه ، نقش موثری دارد که این موضوع را بیش از هر موضوع دیگری ، مد نظر خود قرار داده است. مجموعه ما با استفاده از تجربیات فراوان و با ارزش سعي بر اين دارد تا پاسخگوي تمامي نيازهاي شما عزيزان باشد، و در اين راستا توانسته است با استفاده از سيستم هاي نوين و با کيفيت بالا راه حل هايي ابداع نمايد که قيمت تمام شده بسيار پايين و کيفيت بسيار بالا را بدست آورد و اين امر موجب شده تا امکان ارائه خدمات بهتر فراهم شود تا بتواند خدمات خود را نه تنها در تهران بلکه در سراسر ايران ارائه نمايد.
mebc2000@gmail.com
wcnc2000@gmail.com

Phone: +98 (0) 912 336 8766
Fax: +98 (0) 21 8977 9899
0
  • سبد خرید شما خالی است.

انواع مجازی سازی

Virtualization

انواع مجازی سازی

لازم به ذکر است که شرکت‌های مختلفی در این حوضه فعالیت دارند و با ارائه راهکارهای مجازی سازی، انواع نرم‌افزارهای کاربردی و… بازار رقابتی این حوضه را رهبری می‌کنند که در زیر به تعدادی از سرشناس‌ترین آنها اشاره شده است:

vmware

KVM

CITRIX

Microsoft

redhat

CISCO

 

Desktop Virtualization :

مجازی سازی دسکتاپ فناوری نرم‌افزاری است که محیط دسکتاپ و نرم‌افزار کاربردی مرتبط را از دستگاه مشتری فیزیکی جدا می‌کند که برای دسترسی به آن استفاده میشود. مجازی سازی دسکتاپ را می‌توان در رابطه با مجازی سازی برنامه و سیستم‌های مدیریت نمایه کاربر استفاده کرد که اکنون “مجازی سازی کاربر” نامیده می‌شود تا یک سیستم مدیریت جامع دسکتاپ را ارائه دهد. در این حالت تمام اجزای دسکتاپ مجازی می شوند، که اجازه می‌دهد تا یک مدل تحویل دسکتاپ بسیار قابل انعطاف‌پذیر و بسیار امن‌تر ارائه شود.

 

Storage Virtualization :

در علم کامپیوتر، از مجازی سازی Storage برای استفاده از قابلیت های بهتر و ویژگی‌های پیشرفته‌تر در سیستم های ذخیره سازی داده‌های کامپیوتری استفاده می‌کند.

به طور کلی، یک “سیستم ذخیره سازی” نیز به عنوان یک آرایه ذخیره سازی یا آرایه دیسک یا فیلترینگ شناخته می شود. سیستم های ذخیره سازی به طور معمول از سخت افزار و نرم افزار خاص همراه با درایوهای دیسک استفاده می کنند تا ذخیره سازی بسیار سریع و قابل اطمینان برای پردازش و پردازش داده ها فراهم شود. سیستم های ذخیره سازی پیچیده هستند و ممکن است به عنوان یک کامپیوتر خاص طراحی شده برای ایجاد ظرفیت ذخیره سازی همراه با ویژگی های پیشرفته حفاظت از داده ها تولید شوند. درایو دیسک تنها یک عنصر در یک سیستم ذخیره سازی، همراه با سخت افزار و نرم افزارهای جاسازی شده ویژه درون سیستم است.

 

Server Virtualization :

مجازی سازی سرور، مخفی کردن منابع سرور است، از جمله تعداد و هویت سرورهای فیزیکی فردی، پردازنده ها و سیستم عامل ها، از کاربران سرور. سرپرست سرور از یک برنامه نرم افزاری برای تقسیم یک سرور فیزیکی به محیط های مجازی استفاده می کند. محیط مجازی گاهی اوقات به نام سرور مجازی خصوصی شناخته می شود، اما آنها نیز به عنوان مهمان، نمونه، ظروف یا شبیه سازی شناخته می شوند.

 

Network Virtualization :

مجازی سازی شبکه به عنوان مجازی سازی خارجی طبقه بندی شده است، ترکیبی از بسیاری از شبکه ها و یا بخش های شبکه به یک واحد مجازی، یا مجازی سازی داخلی، ارائه قابلیت شبکه مانند اجزای نرم افزار در یک سرور شبکه واحد. در تست نرم افزار، توسعه دهندگان نرم افزار از مجازی سازی شبکه برای تست نرم افزاری استفاده می کنند که در شبیه سازی محیط های شبکه ای هستند که در آن نرم افزار برای استفاده در نظر گرفته شده است.

 

Application Virtualization :

مجازی سازی برنامه کاربردی فناوری نرم‌افزاری است که برنامه های کامپیوتری را از سیستم عامل پایه ای که آن را اجرا می کند محاصره می کند. یک برنامه کامل مجازی شده به معنای سنتی نصب نشده است اگر چه هنوز همانند آن اجرا شده است.

 

Data Center Virtualization (Private Cloud) :

منظور از مرکز داده یا Data Center محلی هست که شما کلی سرور فیزیکی دارید ، کلی روتر و سویچ فیزیکی دارید ، کلی زیرساخت شبکه فیزیکی دارید ، کلی تجهیزات و مکانیزم های مانیتورینگ دارید ، کلی تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات یا Storage های فیزیکی دارید و …. حالا وقتی صحبت از Data Center Virtualization یا مجازی سازی مرکز داده میشه یعنی شما کلی سرور مجازی غیرقابل لمس دارید ، سویچ ها و روترهای مجازی دارید ، زیرساختارهای شبکه مجازی شده دارید ، تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات یا Storage های مجازی دارید ، ترافیک مجازی دارید ، مدیریت ترافیک مجازی دارید ، مانیتورینگ مجازی دارید و … که همه اونها توسط یک مجموعه ای به نام مجازی سازی مرکز داده انجام میشه که مثلا مجموعه نرم افزاری VMware VSphere یکی از این پکیج های مجازی سازی مرکز داده هست .

 

ابوذر علی خمسه
بدون نظر

متاسفیم، نظرات بسته است.

درخدمتیم با ما در ارتباط باشید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم